آموزشی

مطالب آموزشی و کاربردی

آموزشی

مطالب آموزشی و کاربردی

روش های مطالعه ی موثر که باید امتحان کنید

1- تکنیک فاینمن

تکنیک فاینمن روشی کارآمد برای یادگیری سریع یک مفهوم با توضیح ساده و ساده است. این بر اساس این ایده است: "اگر می خواهید چیزی را خوب بفهمید، سعی کنید آن را به سادگی توضیح دهید." معنای آن این است که با تلاش برای توضیح یک مفهوم با کلمات خود، احتمالاً آن را خیلی سریعتر درک خواهیم کرد.

چگونه کار می کند:

موضوع مورد نظر خود را در بالای یک برگ کاغذ بنویسید.

سپس آن را به زبان خودتان توضیح دهید، گویی در حال آموزش به فرد دیگری هستید.

آنچه نوشته اید را بررسی کنید و هر حوزه ای که در آن اشتباه کرده اید را شناسایی کنید. هنگامی که آن ها را شناسایی کردید، به یادداشت ها یا مطالب خواندنی خود برگردید و پاسخ صحیح را پیدا کنید.

در نهایت، اگر در نوشته های شما حوزه هایی وجود دارد که در آن ها از اصطلاحات فنی یا زبان پیچیده استفاده کرده اید، به عقب برگردید و این بخش ها را به زبان ساده تر برای کسی که سابقه آموزشی شما را ندارد، بازنویسی کنید.

2- سیستم لیتنر

سیستم لایتنر یک تکنیک یادگیری مبتنی بر فلش کارت ها است. در حالت ایده آل، شما کارت های خود را در چندین جعبه مختلف نگه می دارید تا زمانی که نیاز به مطالعه هر مجموعه دارید، ردیابی کنید. هر کارت در جعبه ۱ شروع می شود. اگر کارتی را درست گرفتید، آن را به جعبه بعدی منتقل می کنید. اگر کارتی اشتباه گرفتید، یا آن را در جعبه ۱ قرار می دهید یا در جعبه ۱ نگه می دارید.

هر جعبه تعیین می کند که هر مجموعه از کارت ها، مشابه برنامه زیر، چقدر مطالعه کنید:

هر روز کادر ۱

هر دو روز یک بار کادر ۲

هر چهار روز یک بار کادر ۳

هر ۹ روز یک بار کادر ۴

هر ۱۴ روز یک بار کادر ۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد